Hoe sluit ik als paramedicus de toegang tot een patiëntenkaart?

Als de behandelrelatie tussen uw praktijk en een patiënt eindigt, kunt u de toegang tot een patiëntenkaart sluiten. U heeft dan geen toegang meer tot medische gegevens. Deze handleiding beschrijft hoe dit werkt. 

Toegang sluiten

7eb7bd72-6df4-4fa8-a1f0-9596f4011565.png

1. Klik op '+'.

2. Kies vervolgens voor 'Sluit toegang'. 

Praktijk selecteren

praktijk-selecteren.png

  1. Selecteer uw praktijk. Alle gebruikers die in deze praktijk actief zijn worden getoond. Voor al deze gebruikers wordt de toegang gesloten.
  2. Klik tenslotte op 'Bewaar'.

Toegang gesloten

toegang-gesloten.png

De toegang tot de medische gegevens van deze patiënt is nu gesloten. De patiënt is nog wel zichtbaar in uw patiëntenlijst en in werklijsten.

Automatisch sluiten toegang

Indien u als paramedicus langer dan 14 maanden geen medische registratie heeft gedaan in de paramedische module van de patiënt, wordt de toegang door Caresharing automatisch gesloten. Dit wordt gecheckt en uitgevoerd op iedere 1e dag van de maand. De patiënt is hierna niet meer zichtbaar in uw patiëntenlijst en werklijsten. De toegang kan uitsluitend heropend worden als er een nieuwe verwijzing plaatsvindt. 

Ook wordt de toegang tot de patiëntenkaart automatisch gesloten als een patiënt intussen naar een andere paramedische praktijk is verwezen. Dit gebeurt om de drie maanden, op 15 februari, 15 mei, 15 augustus en 15 november. De patiënt is hierna nog wel zichtbaar in uw patiëntenlijst en werklijsten.

Sluiten toegang door huisartsenpraktijk

Ook POH's en huisartsen kunnen de toegang voor uw praktijk tot de patiëntenkaart sluiten. (Zie handleiding

 

Laetitia de Jaegere -

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen