Bij sommige zorggroepen is de oproeplijst fundusscreening actief. Fundusbeoordelaars gebruiken de gegevens in deze lijst om patiënten op te roepen voor een controle. Het is dus belangrijk dat u controleert of de lijst klopt.
In dit artikel leest u wat de informatie in de oproeplijst fundusscreening betekent, en hoe u informatie wijzigt zodat fundusbeoordelaars de juiste patiënten oproepen voor een controle.
Navigeer naar:
Oproeplijst openen
- Klik op het menu linksboven in het scherm.
- Kies voor 'Oproeplijst fundusscreening'
Betekenis vlaggen
De vlag onder 'Status' kan drie verschillende kleuren hebben:
Rood: Er is nog geen fundusuitslag in in de afgelopen 24 maanden, EN er is geen reden bekend onder 'wijzig'.
Groen: In de afgelopen 24 maanden is er wel een fundusuitslag voor de patiënt geregistreerd.
Blauw: Er is geen fundusuitslag in de afgelopen 24 maanden, EN er is een reden geregistreerd onder 'wijzig'.
Oranje: De reden geen afspraak binnen de ingestelde periode is ‘Niet bereikbaar, brief gestuurd’, ‘Niet oproepen’ of ‘Incorrecte patiëntgegevens
Betekenis andere kolommen
- Hier staat de datum van een eventuele fundusuitslag van twee jaar geleden.
- Hier staat de datum van een eventuele fundusuitslag vorig jaar.
- Hier kunt u onder 'wijzig' een reden invullen voor het niet maken van een fundusafspraak in de afgelopen 24 maanden. Er zijn verschillende antwoordopties beschikbaar.
- De datum van de laatst bekende fundusuitslag.
- Hier ziet u of de controle op de normale manier verloopt via het oproepsysteem.
- De verantwoordelijke voor de funduscontrole. De lijst is geordend in 3 typen. Eerst ziet u de patiënten die vallen onder de categorie 'anders', daarna onder 'huisarts' en als laatste onder 'oogarts'.
- Hier ziet u notities en kunt u zelf notities toevoegen.
Exporteren naar Excel
Klik op de knop rechtsboven de lijst om de gegevens te exporteren naar Excel. In het bestand vindt u naast de fundusgegevens ook het adres van de patiënt.