Zorg ervoor dat u de telefoon die u wilt gebruiken voor 2-factor authenticatie bij de hand heeft. U kunt een vaste lijn of een mobiele telefoon gebruiken. Telefoonnummers waarop een keuzemenu actief is zijn niet geschikt.
1. Telefoonnummer invoeren
Wanneer u uw e-mailadres en wachtwoord heeft ingevoerd in Caresharing, verschijnt het bovenstaande scherm in beeld.
U kunt gedurende een vastgestelde periode het activeren van de 2-factor authenticatie overslaan. Het aantal dagen dat dit nog mogelijk is wordt weergegeven in de pop-up. Daarna bent u verplicht om 2-factor authenticatie te activeren.
Om 2-factor authenticatie te activeren klikt u op 'Voeg telefoonnummer/ mobiele nummer toe'.
Selecteer ‘Netherlands’ voor het invoeren van het Nederlandse landnummer (+31). ‘Netherlands’ staat standaard geselecteerd.
Voer uw vaste of mobiele telefoonnummer in dat u als primair telefoonnummer wilt registreren voor uw 2-factor authenticatie. Let erop dat u geen ‘0’ invoert aan het begin van het telefoonnummer. Bij een mobiele telefoon houdt dit in dat u begint met het cijfer ‘6’.
Klik tenslotte op 'verifiëren'.
2. Code op telefoon invoeren
Op uw computer krijgt u bovenstaand scherm te zien met daarin een cijfer. Tegelijkertijd wordt u direct (automatisch) door het Caresharing systeem gebeld.
Neem uw telefoon op en voer het cijfer in dat op uw beeldscherm is verschenen.
Wanneer u het juiste cijfer heeft ingevoerd krijg u bovenstaande bevestiging te zien.
3. Aanmelden
Na het invoeren van het cijfer op uw telefoon ziet u een groen vinkje verschijnen voor uw telefoonnummer. Dit betekent dat dit telefoonnummer succesvol is geregistreerd voor 2-factor authenticatie. Klik op 'Meld mij aan' om het proces af te ronden en in te loggen in Caresharing.
U kunt meerdere telefoonnummers registreren, als alternatief voor uw primaire nummer. Klik daarvoor op 'Voeg telefoonnummer/ mobiele nummer toe' en herhaal bovenstaande stappen.