Hoe neem ik deel aan een webinar?

In de aankondiging voor een webinar vindt u een link. Deze leidt naar een pagina waar u zich kunt inschrijven. Op de inschrijfpagina hoeft u alleen uw naam en e-mailadres in te vullen. Vervolgens krijgt u per e-mail een bevestiging. Deze wordt hieronder toegelicht.

Bevestiging per mail

Omdat de tekst van de bevestigingsmail voor een deel uitsluitend beschikbaar is in het Engels, vindt u hieronder een toelichting:

  1. Tijdstip: Dit is het tijdstip waarop het webinar plaatsvindt.
  2. Toegang tot webinar: Dit is de link waarop u klikt kort voordat het webinar begint. Als u de stappen in het scherm volgt wordt de omgeving voor het webinar automatisch getoond op uw computer.
  3. Geluid computer: Het webinar maakt automatisch gebruik van de luidsprekers en (indien aanwezig) de microfoon van uw computer. Voor het beste geluid wordt aangeraden een headset te gebruiken.
  4. Geluid via telefoon: Wanneer u problemen ondervindt met het geluid van uw computer is het mogelijk in te bellen via een telefoonlijn. U hoort de presentatie dan via de telefoon. Hiervoor klikt u op 'Use Telephone' in de webinaromgeving. Vergeet niet om 'The Netherlands' te selecteren. Bel vervolgens het nummer dat op uw scherm verschijnt. Om toegang te krijgen kan gevraagd worden om een toegangscode, die ook op uw scherm te zien is.
  5. Annuleren inschrijving: Wanneer u toch niet kunt deelnemen aan het webinar verzoeken wij u om de registratie te annuleren, door op 'cancel your registration' in de e-mail te klikken. 

Isa Rongen -

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 1 van 1
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen