Waarom moet ik mijn gegevens zelf terugsturen naar het HIS?

In Caresharing cKIS kunt u zelf gegevens terugsturen naar het HIS

Van sommige gebruikers krijgen wij de vraag waarom je in Caresharing cKIS gegevens handmatig moet terugsturen naar het HIS, terwijl dit in het oude Caresharing nog automatisch gebeurde.

Wij hebben besloten om gebruikers handmatig gegevens naar het HIS te laten sturen om de volgende redenen:

  • U ziet of uw verzending succesvol is. Omdat het verzenden voorheen automatisch gebeurde, had u geen zicht op het slagen van de verzending. In de nieuwe opzet krijgt u een foutmelding wanneer er bijvoorbeeld een ICPC-code ontbreekt. U wordt vervolgens in staat gesteld om de instellingen bij een patiënt aan te passen, zodat u de gegevens alsnog kunt verzenden. 
  • U ziet een exact overzicht van de gegevens die verstuurd worden naar het HIS. Dit is belangrijk, omdat niet alle gegevens naar het HIS verstuurd kunnen worden. Dit heeft te maken met de OZIS-standaard. Alleen gegevenstypen die zijn opgenomen in deze standaard kunnen gestructureerd naar het HIS worden verzonden.

Om de handeling van het terugsturen zo praktisch mogelijk te maken werken wij aan een functionaliteit die het verzenden naar het HIS combineert met het opslaan van gegevens. Zodra dit beschikbaar komt ontvangt u hierover een bericht.

Permanently deleted user -

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 2 van 2
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen