Op welke manieren kan een verwijzing naar een paramedische praktijk ingericht worden?

In Caresharing cKIS kunnen huisartsen en POH's patiënten verwijzen naar paramedische praktijken. Paramedische praktijken gaan verschillend om met patiënten die naar hen verwezen worden. 

Dit artikel beschrijft de manieren waarop een paramedische praktijk kan worden ingericht in Caresharing cKIS. Door de instellingen te kiezen die het meest lijken op de structuur van uw praktijk kunt u ervoor zorgen dat iedere patiënt aan de juiste zorgverlener wordt gekoppeld.  

1. Verwijzen naar individuele paramedicus

 

Schermafbeelding_2020-08-20_om_15.58.23.png

Bij deze instelling kan de huisarts of POH zelf kiezen naar welke individuele zorgverlener binnen uw praktijk de verwijzing plaatsvindt.

    1. In het verwijsscherm van de huisarts of POH staan de namen van de paramedici onder de naam van hun praktijk. De huisarts of POH kan hier selecteren naar welke persoon de patiënt verwezen wordt.
    2. Als paramedicus ziet u de patiënt die naar u verwezen is direct verschijnen in uw patiëntenlijst. U ontvangt hiervan een notificatie via e-mail. Uw collega's binnen uw praktijk hebben toegang vanaf het moment dat u de patiënt opent.

2. Verwijzen naar praktijk (afsprakenbureau)

Schermafbeelding_2020-08-20_om_15.59.51.png

Bij deze instelling verwijst de huisarts of POH naar een praktijk in plaats van naar een individuele paramedicus.

      1. In het verwijsscherm ziet de huisarts of POH de praktijk staan met daaronder de optie 'Afsprakenbureau'.
      2. De patiënt verschijnt in de account van de medewerker(s) die de rol 'planner' hebben. De planner bepaalt door welke collega de patiënt behandeld wordt door een collega te selecteren en op 'stuur' te klikken. Caresharing kan een planner rol aan medewerker(s) van uw praktijk toekennen.

Voor het ontvangen van e-mailnotificaties bij een nieuwe verwijzing bestaan er twee opties:

      1. Notificaties worden verstuurd naar een gemeenschappelijk e-mailadres.
      2. Notificaties worden verstuurd naar de eigen e-mailadressen van de planners.

Nadat de geselecteerde zorgverlener de patiënt heeft geopend, krijgen de andere leden van de praktijk ook toegang. Zij krijgen dan niet het label 'Nieuw' te zien. 

Isa Rongen -

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen