Welke informatie geeft de werklijst 'Niet verzonden OZIS-berichten?'

De werklijst 'Niet verzonden OZIS-berichten' toont de patiënten waarvoor het niet gelukt is om, handmatig of automatisch, gegevens via OZIS naar het HIS te sturen. Deze handleiding beschrijft de informatie die er per patiënt getoond wordt. 

Navigeer naar:

 

Kolommen

schermafbeelding-2018-10-30-om-105647png.png

Klik op afbeelding om te vergroten

  1. Contactdatum: De meest recente datum die is geregistreerd bij het invullen van een protocol.
  2. Modulenaam | Verzonden: Als het bericht niet verzonden is naar het HIS (handmatig danwel automatisch) komt hier 'niet verzonden' te staan. Caresharing verstuurt iedere nacht automatisch de berichten naar het HIS die nog niet handmatig waren verzonden. Wij adviseren om de patiëntenkaart te openen en het consult van die datum alsnog handmatig terug te sturen
    NB: Het kan voorkomen dat het verzenden voor één module wel gelukt is, maar voor een andere niet. In dat geval verschijnt er 'verzonden' bij de module waarvoor het verzenden wel gelukt is.
  3. Modulenaam | Laatste verzenddatum: De datum waarop het voor het laatst gelukt is om een OZIS-bericht te verzenden binnen deze module. Als hier een datum staat (bijvoorbeeld 07-08-2018), adviseren wij om de patiëntenkaart te openen en handmatig de informatie terug te sturen vanaf die datum + 1 dag (in dit voorbeeld 08-08-2018) tot en met de datum van vandaag.

Indien een bericht via OZIS niet handmatig verstuurd is en ook niet automatisch verstuurd kon worden, wordt er door Caresharing automatisch een alternatieve verzendmethode geprobeerd: Zorgmail (Edifact). Indien deze alternatieve verzending gelukt is, verschijnt er een datum in een of meerdere van deze kolommen:

  • Zorgmail (MEDVRY) | Laatste verzenddatum: De laatste datum waarop het is gelukt een einde-consult-bericht naar het HIS te versturen.
  • Zorgmail (MEDOVD) | Laatste verzenddatum: De laatste datum waarop het is gelukt een MEDOVD-bericht naar het HIS te versturen. MEDOVD berichten worden alleen verstuurd naar praktijken die gebruik maken van Omnihis. Het MEDOVD-bericht bevat ook het einde-consult. 
  • Zorgmail (MEDLAB) | Laatste verzenddatum: De laatste datum waarop het is gelukt een labbericht naar het HIS te versturen.

 

Uitzonderingen en opmerkingen

  • Indien u succesvol handmatig een OZIS-bericht heeft verzonden voor een patiënt, en daarna op dezelfde dag een wijziging maakt in 'Samenvatting consult', verschijnt de patiënt op de werklijst.
    Bij een wijziging die plaatsvindt na een verzending (op dezelfde dag) is het namelijk niet mogelijk om nogmaals een bericht naar het HIS te verzenden. De patiënt verschijnt dan op de werklijst, omdat ook de automatische verzending niet mogelijk is. Het feit dat de patiënt op de werklijst verschijnt kunt u zien als een herinnering, om de wijziging een of meerdere dagen later alsnog naar het HIS te versturen. 
  • Wanneer een module voor een patiënt wordt gedeactiveerd, verdwijnt de patiënt van de werklijst voor die module. 
  • De werklijst is alleen relevant als uw praktijk is aangesloten op OZIS. Als u niet bent aangesloten op OZIS is de werklijst wel beschikbaar, maar kunt u er niets mee doen, omdat standaard alle patiënten waarvoor een consult is geregistreerd op de lijst verschijnen. Wij adviseren in uw geval om de lijst te negeren.

Wanneer u de voor een patiënt alsnog de gegevens wilt versturen, kunt u gebruik maken van de volgende handleidingen: 

Hoe stuur ik zelf gegevens terug naar het HIS?

Hoe weet ik of gegevens verzonden zijn naar het HIS?

 

Permanently deleted user -

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 2 van 2
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen