Patiëntenlijst

1. De patiëntenlijst is altijd toegankelijk door het menu te openen via de 3 witte strepen.
2. Vervolgens klikt u op ‘Patiënten’.
Nieuwe patiënten
U krijgt een e-mail zodra er een nieuwe patiënt naar u wordt verwezen. Daarnaast staat er in de patiëntenlijst de melding 'nieuw' wanneer de patiënt nieuw in de lijst is binnengekomen.
Hoe open ik een patiëntenkaart?

Er zijn twee opties om een patiënt te openen:
1. De patiëntenkaart is te openen door de zoekbalk te gebruiken. U typt de eerste 3 letters van de naam van de patiënt en klikt op de patiënt die u wilt openen. U kunt ook op de geboortedatum zoeken.
2. In de patiëntenlijst klikt u op een naam om de patiëntenkaart te openen.
Hoe start ik een nieuwe registratie?

Zorg ervoor dat u de patiëntenkaart geopend heeft.
1. Klik op de ‘+’. Door op de plus te klikken opent een menu waarin u registraties kunt starten.
2. Kies voor ‘Samenvatting consult pedicure’.
Hoe vul ik een protocol in?

Vul alle relevante velden in en klik vervolgens op 'Opslaan'. De items 'Status afspraak' en 'Contactwijze' zijn verplicht.
De informatie die u invult in de tekstvelden is inzichtelijk voor de huisartsenpraktijk.
Hoe kan ik een consult declareren?
Zodra u een consult heeft ingevuld met de status 'doorgegaan', verschijnt na het opslaan aan de rechterkant van het scherm een declaratiemogelijkheid. Klik op 'ja' om het consult in te dienen voor declaratie.
Hoe kan ik een overzicht van de belangrijkste gegevens zien?

In het nieuwe Caresharing ziet u bij het openen van de patiëntenkaart een overzicht van de belangrijkste informatie.
1. U kunt altijd terugkomen bij dit overzicht door op de tab met de patiëntnaam te klikken.
2. Klik op 'In 1 oogopslag' voor een overzicht van de belangrijkste informatie.
3. Bij 'Overzicht' vindt u de belangrijkste achtergrondinformatie over een patiënt. Onder 'Samenvatting' vindt u uw eigen registraties terug.
Het is belangrijk om te weten dat u op deze plaats alleen informatie kunt inzien. U kunt hier dus geen informatie registreren of bewerken.
Hoe vind ik een registratie uit het verleden terug?

1. Klik op deze knop om vorige registraties te kunnen vinden.
2. Klik op de registratie. In het voorbeeld is dat bijvoorbeeld ‘Samenvatting consult pedicure’. Het formulier opent nu. Via deze weg kunt u registraties uit het verleden wijzigen.
Hoe open ik een ontvangen bericht?
Andere zorgverleners die betrokken zijn bij de patiënt kunnen een bericht aan u verzenden.
1. Als u een bericht heeft ontvangen ziet u een notificatie bij de enveloppe rechtsboven in het scherm. Klik om te openen.
2. Als u een patiënt opent waarvoor een ongelezen bericht beschikbaar is, verschijnt dit bericht rechtsboven in de patiëntenkaart. U kunt het bericht lezen door erop te klikken.
Hoe verstuur ik zelf een bericht?
Wanneer u zelf het initiatief wilt nemen tot het versturen van een bericht kunt u dat als volgt doen:
- Klik op '+'
- Kies voor 'Ha-praktijk/Pedicure' of 'Podotherapeut/Pedicure', afhankelijk van wie u een bericht wilt sturen.
Overige functionaliteiten
De bovenstaande handelingen vormen de basis van wat u moet weten om als paramedicus te kunnen werken met het vernieuwde Caresharing. Het kan zijn dat u tijdens uw werk dingen tegenkomt die niet zijn behandeld in dit artikel. Wanneer u iets tegenkomt dat u niet begrijpt raden wij u aan eerst de andere artikelen op deze site te bekijken, vooral in de sectie voor paramedici. Daarnaast staat ons support team voor u klaar. U kunt ons bereiken door op de knop 'Neem contact op met ons team' rechtsboven op deze pagina te klikken.