Wie kan (medische) data inzien en registreren?

In dit artikel leest u (op hoofdlijnen) over de mogelijkheden rondom het inzien en registreren van (medische) data in cBoards.

Binnen alle betrokken boards kunt u per template en voor de chatfunctionaliteit zien wat uw rechten zijn wat betreft het inzien en registreren van (medische) data. Er zijn drie verschillende mogelijkheden: 

  1. Geen toegang: U heeft geen toegang tot dit template.
  2. Alleen inzage: U kunt alleen de informatie bekijken, en niets zelf registreren, aanpassen of verwijderen. 
  3. Inzage en registratie: U kunt informatie bekijken, registreren, aanpassen en verwijderen.

U kunt zien welke rechten u heeft door middel van het slotje dat binnen het board te zien is. 

ZP_-_1.png

Stap 1. Klik op het board van uw patiënt. 

ZP_-_2.png

Stap 2. Klik op het slotje bovenin uw scherm.

ZP_-_3.png

Op uw scherm verschijnt nu een overzicht met hierin de rechten per type gebruiker voor elk template binnen het board. 

ZP_-_4.png

Stap 3.  U kunt nogmaals per template bekijken wat uw rechten zijn door op het slotje achter de naam van het template te klikken. 

NB. Wanneer zowel u als zorgprofessional, de patiënt en informele zorgverlener data kunnen inzien en registreren in een template, komt het slotje niet in uw scherm te staan.

LET OP: De rechten voor een template voor een bepaald type gebruiker kunnen alleen gewijzigd worden door het initiërende organisatieteam. 

NB. Wanneer u geen toegang heeft tot de chat binnen het board, ontvangt u ook geen notificaties wanneer er nieuwe berichten zijn. 

Eerst getoonde tabblad bij openen board

Daarnaast is het mogelijk om in te stellen in welk tabblad u als zorgprofessional, de patiënt en de informele zorgverlener binnenkomen bij het openen van het board.

 

Stap 1. Klik op het board van de patiënt.

 

Stap 2. Klik op het slotje boven in uw scherm.

 

Aan het roze bolletje kunt u zien in welk tabblad de verschillende type gebruikers binnenkomen bij het openen van het board.

 

Stap 3. Klik onder de kolom van de type gebruiker op het balkje naast het gewenste tabblad.

 

Stap 4. Klik op 'Openen bij binnenkomst'.

 

Stap 5. Klik op 'Bewaar'.

LET OP: Deze instelling kan enkel gewijzigd worden door het initiërende Organisatieteam.

Isa Rongen -

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen