Hoe moet ik inloggen?

Wanneer u wilt inloggen in cBoards gaat u naar home.caresharing.eu.  U kunt vervolgens op twee verschillende manieren inloggen: met uw e-mailadres, wachtwoord en door u opgegeven telefoonnummer óf met een QR-code en de cBoards app. In deze handleiding kunt u lezen hoe u kunt inloggen op de twee verschillende manieren. 

Optie 1. Inloggen met e-mailadres, wachtwoord en telefoonnummer 

Screenshot_2019-11-14_at_11.11.14.png

Stap 1. Voer uw e-mailadres en wachtwoord in.

Stap 2. Klik op ‘Inloggen’.

2-factor authenticatie

Om veiligheidsredenen dient u de 2-factor authenticatie te doorlopen.

Doorlopen_2_factor_authenticatie.png

Stap 3. U wordt gebeld door een Nederlands 020-nummer of door een Amerikaans +1(786)-nummer op het telefoonnummer dat u bij Caresharing heeft geregistreerd. Neem uw telefoon op en voer het getal dat op uw computerscherm verschijnt in op uw telefoon. U bent nu ingelogd in de cBoards applicatie.

 NB. Toetst u het getal op uw computerscherm a.u.b. pas in op het moment dat u aan de telefoon een stem hoort.

Authenticatie mislukt

Indien het inloggen met de 2-factor authenticatie is mislukt, klikt u op ‘Bel opnieuw’.

U wordt dan nogmaals gebeld. Hier zijn hier géén kosten aan verbonden. Toets het nieuwe getal op uw computerscherm in op uw telefoon.

Wanneer u wederom problemen ervaart bij het inloggen met de 2-factor authenticatie, neemt u dan a.u.b. contact op met ons Customer Care afdeling.

 

 

Optie 2. Inloggen met QR-code en de cBoards app 

NB. Voor deze manier van inloggen heeft u de cBoards app nodig. Heeft u nog geen cBoards app? Kijk in deze handleiding hoe u de app kunt downloaden. 

Screenshot_2019-11-14_at_11.19.45.png

Stap 1.  Klik op 'Login met QR-code' 

Screenshot_2019-11-14_at_11.23.08.png

Stap 2. U verschijnt in het QR-code inlogscherm. Pak uw mobiele apparaat waarop u de cBoards app gebruikt en open de app. 

Screenshot_2019-11-14_at_14.56.14.png

Stap 3. Klik in de app op uw navigatiebalk op 'QRLogin'. 

Screenshot_2019-11-14_at_13.25.35.png

Stap 4. Scan met uw mobiele apparaat de QR-code in het QR-code inlogscherm op uw computerscherm. Om veiligheidsredenen wordt de QR-code elke 40 seconden automatisch ververst. 

NB. Wanneer u de melding ‘De QR-code is niet meer geldig of niet bedoeld voor inloggen op het web’ te zien krijgt op uw mobiele apparaat kan dit twee dingen betekenen.

  • U probeert een QR-code te scannen die niet meer geldig is. Ververs het scherm en probeer het opnieuw
  • U probeert een verkeerde QR-code te scannen. Volg de stappen in deze handleiding om zeker te weten dat u de juiste QR-code scant.

 

Sanne Wink -

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen