De 2-factor authenticatie is een extra beveiligslaag om uw account goed te beveiligen. Met de 2-factor authenticatie beschermt u uw account met zowel uw inloggegevens als uw telefoon.
Waarom is dit nodig?
Inloggegevens kunnen op allerlei manieren bemachtigd worden door onbevoegde personen. Eenmaal in het bezit van uw inloggegevens kan iemand de medische gegevens van uw patiënten in uw account bekijken en wijzigen.
Er zijn diverse factoren die invloed hebben op het risico dat iemand in het bezit komt van uw inloggegevens. Voorbeelden van dergelijke factoren zijn:
- Onvoldoende bescherming van uw computer tegen virussen en ‘computer hackings’.
- Het gebruik van eenzelfde wachtwoord voor meerdere computerprogramma’s.
- Onvoldoende beveiligde opslag van uw wachtwoorden.
Door de 2-factor authenticatie krijgt u naast het door u gekozen wachtwoord nog een extra beveiliging, waarmee u ongewenste personen buiten uw account houdt. De Europese wetgeving schrijft voor dat vertrouwelijke patiëntgegevens worden beveiligd met twee beveiligingslagen. Daarnaast zijn voor de informatiebeveiligingsstandaarden ISO27001 en NEN7510 de 2-factor authenticatie vereist.
Hoe werkt het?
U gaat naar de inlogpagina home.caresharing.eu en voert uw e-mailadres en gekozen wachtwoord in. Vervolgens wordt u door een Nederlands 020-nummer of door een Amerikaans +1(786)-nummer gebeld op het telefoonnummer dat u heeft geregistreerd bij Caresharing. U neemt op en toetst het cijfer dat op uw computerscherm te zien is in op uw telefoon.
NB. Toetst u dit getal a.u.b. pas in op het moment dat u aan de telefoon een stem hoort.
Klik hier als u wilt weten hoe u de 2-factor authenticatie activeert.
Klik hier als u wilt weten hoe de 2-factor authenticatie werkt.
Hoe beschermt het mij?
Iemand die uw wachtwoord heeft weten te bemachtigen, moet met de 2-factor authenticatie ook toegang hebben tot uw telefoon om in te kunnen loggen in uw account. Het inbreken in uw account wordt hierdoor bemoeilijkt omdat men hiervoor in het bezit moet zijn van beide.