Wat kan ik doen als ik een cBoards account op mijn mobiele apparaat heb aangemaakt, maar ook in wil loggen op de desk-/laptop?

Wanneer u de e-mail met de uitnodiging voor cBoards op uw mobiele apparaat geopend heeft en vervolgens via de cBoards App uw account heeft aangemaakt, dan heeft u nooit een wachtwoord ingesteld voor uw cBoards account. In deze handleiding wordt beschreven hoe u op twee manieren zonder wachtwoord op uw desk-laptop in kunt loggen. 

Optie 1. Open cBoards op uw desk-/laptop

Stap 1. Ga naar https://home.caresharing.eu.

0000.png

Stap 2. Klik op ‘Wachtwoord vergeten?’.

00001.png

Stap 3. Vul uw e-mailadres in en klik op ‘E-mail mijn wachtwoord’.

Openen link in e-mail

00002.png

Stap 4. Klik op de link in de e-mail.

mceclip0.png

Stap 5. cBoards herkent dat u al een account heeft, maar dat u nog geen wachtwoord heeft aangemaakt. Voer uw wachtwoord twee keer in. Let daarbij op de instructies.

Stap 6. Klik op ‘Bewaar’.

Doorlopen 2-factor authenticatie

Om veiligheidsredenen dient u de 2-factor authenticatie te doorlopen. U wordt gebeld door een Nederlands 020-nummer of door een Amerikaans +1(786)-nummer op het door u geregistreerde telefoonnummer voor de 2-factor authenticatie.

00003.png

Stap 7. Neem uw telefoon op en voer het nummer dat verschijnt op uw computerscherm in op uw telefoon.

Uw nieuwe wachtwoord is nu ingesteld en u wordt direct ingelogd.

 

 

Optie 2. Inloggen via QR-code en de cBoards app

Stap 1. Pak uw mobiele apparaat en open de cBoards app

Stap 2. Log in met de door u gekozen 5-cijferige App-code. Of, log in met uw vingerafdruk (dit kan alleen als u dit voorheen al heeft ingesteld in de mobiele app). 

Inloggen op uw desktop of laptop

Stap 3. Ga op uw desktop of laptop naar home.caresharing.eu

Stap 4.  Klik op 'Login met QR-code' 

Stap 5. U komt in het QR-code inlogscherm. Pak uw mobiele apparaat met de cBoards mobiele app waar u zojuist bij stap 2 bent ingelogd. 

Stap 6. Klik in de app op uw navigatiebalk op 'QRLogin'. 

Stap 7. Scan met uw mobiele apparaat de QR-code in het QR-code inlogscherm op uw computerscherm. Om veiligheidsredenen wordt de QR-code elke 40 seconden automatisch ververst. 

NB. Wanneer u de melding ‘De QR-code is niet meer geldig of niet bedoeld voor inloggen op het web’ te zien krijgt op uw mobiele apparaat kan dit twee dingen betekenen.

  • U probeert een QR-code te scannen die niet meer geldig is. Ververs het scherm en probeer het opnieuw
  • U probeert een verkeerde QR-code te scannen. Volg de stappen in deze handleiding om zeker te weten dat u de juiste QR-code scant.

 

Isa Rongen -

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen