Beeldbellen in cBoards

Deze handleiding geeft een toelichting op het gebruik van beeldbellen in cBoards voor patiënten. In deze handleiding wordt het gebruik van beeldbellen op desktop/laptop toegelicht, voor het gebruik van beeldbellen via de mobiele app kunt u de procesflow raadplegen. Beeldbellen in cBoards kan op twee manieren: 1) Via de tab ‘Beeldbellen’ binnen een board en 2) Via het Videoconsult board. Beide mogelijkheden worden in deze handleiding toegelicht.

  1. Tab Beeldbellen
  2. Videoconsult board

De Processen

Onderstaande processen geven een overzicht van de stappen voor het proces van zowel beeldbellen via de tab ‘Beeldbellen’ alsook van beeldbellen middels het Videoconsult board. Door op de afbeelding te klikken, kunt u een vergrote weergave bekijken.

Patient_-_Beeldbellen_in_cBoards_flow.png

1. Tab ‘Beeldbellen’

Met de tab ‘Beeldbellen’ kunnen zorgprofessionals die betrokken zijn bij uw board onderling beeldbellen om te overleggen over uw behandeling. U als patiënt heeft ook mogelijkheden om te beeldbellen in deze tab:

  • U kunt 1-op-1 beeldbellen met bijvoorbeeld uw huisarts of een andere zorgprofessional.
  • U en uw informele zorgverlener(s) kunnen, indien gewenst, ook deelnemen aan de beeldbel-afspraak met zorgprofessionals.
  • U en uw informele zorgverlener(s) kunnen onderling beeldbellen.

NB. Het komt er kortom op neer dat elke deelnemer in uw board de mogelijkheid heeft om een beeldbel-afspraak te starten of er aan deel te nemen wanneer deze door een andere deelnemer reeds is gestart.

Openen board

Stap_1.png

Stap 1. Open in uw boards overzicht het board waarin u wilt beeldbellen.

Stap_2.png

Stap 2. Ga binnen het board naar de tab ‘Beeldbellen’

NB. Indien de tab ‘Beeldbellen’ nog niet aanwezig is in het board, vraag dan de zorgprofessional die uw board heeft geïnitieerd (of zijn Organisatieteamleden) deze tab toe te voegen aan uw board.

Instellen datum en tijdstip beeldbel-afspraak

Stap_3_en_4.png

Stap 3. Indien gewenst kan een zorgprofessional de beeldbel-afspraak van tevoren ‘inplannen’. Betreffende zorgprofessional registreert een datum en tijdstip waarop hij de beeldbel-afspraak (evt. in overleg met u) graag wil laten plaatsvinden. Vervolgens brengt hij de gewenste deelnemers op de hoogte van de ingeplande beeldbel-afspraak via de chat.

NB. U als patiënt en uw informele zorgverlener(s) kunnen een datum en tijdstip van een beeldbel-afspraak niet instellen, wijzigen of verwijderen.

Stap 4. U kunt de geplande afspraak in het board terugzien bij ‘Uitnodigingsinformatie’

NB. Elke deelnemer in het board heeft de mogelijkheid tot het starten van of deelnemen aan een beeldbel-afspraak, hiervoor is het niet noodzakelijk dat er een beeldbel-afspraak gepland is.

Verloop beeldbel-afspraak

Stap_5.png 

Stap 5. Alle deelnemers in het board kunnen de beeldbel-afspraak starten of deelnemen aan de beeldbel-afspraak door op de knop ‘Start gesprek’ te klikken. Dit kan op ieder gewenst moment, ook als er geen datum of tijdstip ingesteld is.

bel_icoontjes.png

Stap 6. Tijdens de beeldbel-afspraak zijn er diverse mogelijkheden die u kunt gebruiken, zie bovenstaande afbeelding (v.l.n.r.):

  • Scherm: met deze knop kunt u tijdens het gesprek indien gewenst uw beeldscherm delen met de andere deelnemers.
  • Handje: met deze knop kunt u aangeven aan de andere deelnemers dat u wilt spreken.
  • Microfoon: met deze knop kunt u uw audio in- of uitschakelen.
  • Camera: met deze knop kunt u uw beeld in- of uitschakelen.
  • Tegelweergave: met deze knop kunt u de vensters van de deelnemers ordenen, zodat deze overzichtelijk bij elkaar geplaatst worden.
  • Instellingen: met deze knop kunt u overige instellingen bekijken en wijzigen.

Stap 7. U en/of andere deelnemers kunnen de beeldbel-afspraak verlaten door op de rode knop met het telefoon-icoontje te klikken. De beeldbel-afspraak is pas beëindigd wanneer alle deelnemers het gesprek hebben verlaten.

2. Videoconsult board

Het Videoconsult board wordt gebruikt wanneer u bent uitgenodigd door uw zorgprofessional voor een videoconsult. Uw zorgprofessional zal gekozen hebben om u uit te nodigen voor dit Videoconsult board, omdat hij nog niet met u samenwerkt in een ander board.

Werkt hij al wel met u samen in een board, dan is het raadzaam voor uw zorgprofessional de functie ‘Tab Beeldbellen’ te gebruiken. 

Opstarten Videoconsult 

Stap_1.png

Stap 1. U heeft een uitnodigingslink van uw zorgverlener (bijv. via e-mail) ontvangen. Wanneer u deze link opent, komt u in een Virtuele Wachtkamer terecht. Hier kunt u:

  • De datum en het tijdstip van uw videoconsult zien.
  • Uw microfoon en camera testen (er verschijnt een melding in uw browser, zoals hieronder in de afbeelding te zien is. U dient op ‘Toestaan’ te klikken, zodat uw microfoon en camera gebruikt kunnen worden tijdens het videoconsult.
  • Een timer zien die aangeeft op welk moment u de Virtuele Spreekkamer in kunt gaan.

        Schermafbeelding_2020-04-23_om_16.47.33.png

Stap_2.jpg

Stap 2. Wanneer de aflopende timer op 0 staat, zal uw videoconsult over 30 minuten starten. U kunt nu uw voor- en achternaam invullen en akkoord gaan met de algemene voorwaarden.

Stap_3.jpg

Stap 3. U komt nu in de Virtuele Spreekkamer, waar u al gebruik kunt maken van de chat. U dient te wachten tot uw zorgprofessional het videoconsult start.

Verloop Videoconsult

Stap_4.jpg

Stap 4. Zodra uw zorgprofessional uw videoconsult heeft gestart, verschijnt bij u een roze knop ‘Deelnemen aan gesprek’. Klik hierop en uw videoconsult zal starten.

bel_icoontjes.png

Stap 5. Tijdens uw videoconsult zijn er diverse mogelijkheden die u kunt gebruiken, zie bovenstaande afbeelding (v.l.n.r.):

  • Scherm: met deze knop kunt u tijdens het gesprek indien gewenst uw beeldscherm delen met uw zorgprofessional
  • Handje: met deze knop kunt u aangeven aan uw zorgprofessional dat u wilt spreken.
  • Microfoon: met deze knop kunt u uw audio in- of uitschakelen.
  • Camera: met deze knop kunt u uw beeld in- of uitschakelen.
  • Tegelweergave: met deze knop kunt u de vensters ordenen, zodat deze overzichtelijk bij elkaar geplaatst worden.
  • Instellingen: met deze knop kunt u overige instellingen bekijken en wijzigen.

Stap_6.jpg 

Stap 6. Het beëindigen van het videoconsult kan op twee manieren:

  • U beëindigt het videoconsult door op het rode telefoon-icoontje te klikken. Zolang uw zorgprofessional nog in uw videoconsult actief is, kunt u ook weer opnieuw deelnemen.
  • U kunt uitloggen door op de ‘Log uit’ button rechts bovenin uw scherm te klikken.

 

Isa Rongen -

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen