In dit artikel leest u (op hoofdlijnen) over de mogelijkheden en inzetbaarheid van het board ‘Hartfalen’.
Wanneer wordt dit board ingezet?
Het board ‘Hartfalen’ kan worden ingezet voor een intensievere samenwerking rondom patiënten met hartfalen die net uit het ziekenhuis zijn ontslagen. Met behulp van dit board kan de overdracht naar de thuissituatie beter gecoördineerd worden. Daarnaast kan de patiënt goed gemonitord worden, door onder andere het meten van de vitale waarden.
Wie nemen normaal gesproken deel aan dit board?
Dit board richt zich met name op een samenwerking tussen de verpleegkundig specialist van de hartfalen-afdeling van het ziekenhuis, de patiënt en het gespecialiseerd verpleegkundige team van de thuiszorg.
Wat levert het gebruik van dit board op?
Het board ‘Hartfalen’ zorgt ervoor dat hartfalenpatiënten na ziekenhuisopname actief kunnen participeren in hun herstel. Doordat alle partijen en de patiënt zelf eenvoudig bij het Hartfalen board betrokken kunnen worden, zij op deze manier alle relevante medische data met elkaar kunnen delen en gebruik kunnen maken van de communicatietools in het board, kan de overdracht naar de thuissituatie vlekkeloos gecoördineerd worden. Daarnaast kan de patiënt in de thuissituatie goed gemonitord worden en hierbij actief betrokken worden, waardoor de kans op heropname verkleind wordt.
Welke registratiemogelijkheden bevat dit board?
In dit board kunnen onder andere de volgende registraties worden gedaan:
- Basisgegevens (verslaglegging, medicatie aanpassingen)
- Meetwaarden (bloeddruk, polsfrequentie, lichaamsgewicht, zuurstofsaturatie)
- Medische correspondentie en medische gegevens
- Vragenlijsten Klinimetrie
- Bijlagen
Welke registratiemogelijkheden heeft de patiënt?
De patiënt heeft onder andere de volgende registratiemogelijkheden:
- Meetwaarden vitale waarden
- Vragenlijsten Klinimetrie
- Medische gegevens leefstijl